ВИСОКОПІЛЬСЬКА СЕЛИЩНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ
Херсонська область

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВІДДІЛ

 

 Додаток до рішення

 І сесії VІІІ скликання

 від 20.11.2020р № 5

 

ПОЛОЖЕННЯ

про фінансовий відділ Високопільської селищної ради

 

  1. Загальні положення
    1. Фінансовий відділ Високопільської селищної ради (далі – Відділ) є виконавчим органом Високопільської селищної ради, утворюється радою відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Фінансовий відділ є підзвітним, підконтрольним сільській раді, а з питань здійснення делегованих йому повноважень органів виконавчої влади – також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади та підпорядкований її виконавчому комітету, селищному голові, а також підзвітній та підконтрольний Департаменту фінансів обласної державної адміністрації, Міністерству фінансів України.
    2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, Бюджетним кодексом України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, наказами Міністерства фінансів України, наказами та інструкціями Державної казначейської служби України, рішеннями сільської ради, розпорядженнями сільського голови, а також цим Положенням.
    3. Фінансовий відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органі Державної Казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки та штамп.

 

  1. Основними завданнями Відділу є:
  • забезпечення реалізації державної бюджетної політики на території Високопільської селищної ради (далі – селищної ради);
  • розроблення в установленому порядку проекту селищного бюджету;
  • підготовка розрахунків до проекту селищного бюджету та прогнозу на наступні за планованим два бюджетні періоди і подання таких документів на розгляд та схвалення виконавчому комітету ради;
  • забезпечення ефективного і цільового використання бюджетних коштів;
  • розроблення пропозицій щодо удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат;
  • проведення разом з іншими виконавчими органами селищної ради, структурними підрозділами ради аналізу фінансово-економічного стану територіальної громади, перспектив її подальшого розвитку;
  • здійснення контролю за дотриманням підприємствами, установами та організаціями законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу;
  • представлення прогнозу бюджету та проекту рішення про бюджет селищної ради, схвалених виконавчим комітетом, на засіданнях постійних комісій та пленарних засіданнях селищної ради;
  • здійснення загальної організації та управління процесами виконання селищного бюджету на відповідній території, координація в межах своєї компетенції діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.

 

  1. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
  • забезпечує реалізацію державної бюджетної політики в межах відповідної територіальної громади;
  • організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства фінансів України та здійснює контроль за їх реалізацією;
  • забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
  • готує пропозиції щодо фінансового забезпечення заходів соціально-економічного розвитку селищної ради;
  • вносить пропозиції щодо проекту селищного бюджету;

бере участь у:

  • підготовці заходів щодо регіонального розвитку територіальної громади та регіонального розвитку;
  • погодженні проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими виконавчими органами та структурними підрозділами селищної ради;
  • розробленні проектів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші виконавчі органи та структурні підрозділи селищної ради;
  • підготовці пропозицій стосовно доцільності запровадження місцевих податків, зборів, пільг;
  • підготовці звітів селищного голови для їх розгляду на сесії селищної ради;
  • розробленні проектів розпоряджень голови селищної ради;
  • підготовці балансу фінансових ресурсів селищної ради, аналізує соціально-економічні показники розвитку територіальної громади та враховує їх під час складання проекту та прогнозу селищного бюджету;
  • забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
  • розробляє і доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів сільського бюджету інструкції з підготовки бюджетних пропозицій;
  • визначає порядок та строки розроблення бюджетних пропозицій головними розпорядниками бюджетних коштів селищного бюджету;
  • проводить під час складання і розгляду проекту селищного бюджету аналіз бюджетної пропозиції, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, щодо відповідності такого проекту меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів;
  • приймає рішення про включення бюджетної запиту до пропозицій до проєкту селищного бюджету;
  • готує самостійно або разом з іншими виконавчими органами та структурними підрозділами селищної ради інформаційні та аналітичні матеріали для подання їх селищному голові;
  • організовує роботу з підготовки проекту селищного бюджету, складає проект селищного бюджету та прогноз на наступні за планованим два бюджетні періоди;
  • складає і затверджує розпис селищного бюджету, вносить в установленому порядку зміни до розпису селищного бюджету, забезпечує протягом бюджетного періоду відповідність такого розпису встановленим бюджетним призначенням; якщо до початку нового бюджетного періоду не прийнято рішення про селищний бюджет складає і затверджує тимчасовий розпис селищного бюджету з обмеженнями, встановленими Бюджетним кодексом України;
  • складає та затверджує паспорти бюджетних програм, виконання яких безпосередньо забезпечує Відділ;
  • погоджує паспорти бюджетних програм головних розпорядників коштів селищного бюджету;
  • здійснює розподіл та перерахування коштів з рахунків селищного бюджету головним розпорядникам бюджетних коштів та іншим бюджетам відповідно до вимог чинного законодавства;
  • перевіряє правильність складення і затвердження кошторисів та планів використання коштів установами і організаціями, які фінансуються з селищного бюджету;
  • проводить експертизи селищних програм стосовно забезпеченості їх фінансовими ресурсами;
  • погоджує кошториси, плани асигнувань та штатні розписи структурних підрозділів селищної ради;
  • здійснює за участю органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету, прогнозування та аналіз стану надходження доходів до селищного бюджету, вносить пропозиції щодо заходів з мобілізації додаткових надходжень до нього;
  • організовує виконання селищного бюджету, забезпечує разом з територіальним органом Державної податкової служби України, територіальним органом Казначейства, іншими структурними підрозділами селищної ради надходження доходів до селищного бюджету та вживає заходів щодо ефективного витрачання бюджетних коштів;
  • готує і подає селищній раді офіційні висновки про перевиконання (недовиконання) дохідної частини загального фонду селищного бюджету для прийняття рішення про внесення змін до селищного бюджету, а також про обсяг залишку коштів загального та спеціального (крім власних надходжень) фондів селищного бюджету;
  • проводить моніторинг змін, що вносяться до селищного бюджету;
  • за рішенням селищної ради розміщує тимчасово вільні кошти селищного бюджету на вкладних (депозитних) рахунках банків;
  • інформує селищного голову про стан виконання селищного бюджету за кожний звітний період та подає їм на розгляд річний та квартальний звіти про виконання селищного бюджету;
  • розглядає звернення щодо виділення коштів з резервного фонду бюджету та готує пропозиції щодо прийняття відповідних рішень;
  • проводить на основі статистичної, фінансової та бюджетної звітності прогнозні розрахунки аналізу економічного і фінансового стану галузей економіки територіальної громади, готує пропозиції щодо визначення додаткових джерел фінансових ресурсів;
  • розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян, підприємств, установ і організацій;
  • опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів обласної, районної, селищної рад;
  • погоджує висновки та подання контролюючих органів щодо повернення помилково чи надміру зарахованих коштів селищного бюджету;
  • готує (бере участь у підготовці) у межах своїх повноважень проекти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп;
  • застосовує попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства;
  • приймає рішення про застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства, визначених пунктами 2-5 та 7 частини першої статті 117 Бюджетного кодексу України, у межах установлених повноважень на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до них матеріалів, зокрема, щодо:
  • зупинення операцій з бюджетними коштами;
  • призупинення бюджетних асигнувань;
  • зменшення бюджетних асигнувань;
  • повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету;
  • безспірне вилучення коштів з місцевих бюджетів.
  • забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
  • постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
  • забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці та пожежної безпеки;
  • за потреби готує документи на отримання позики у територіальному відділенні Державної казначейської служби України з єдиного казначейського рахунку для покриття тимчасових касових розривів, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків;
  • організовує роботу з укомплектування, зберігання, ведення обліку та використання архівних документів;
  • забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
  • бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
  • забезпечує захист персональних даних;
  • забезпечує створення належних виробничих та соціально-побутових умов для працівників Відділу;
  • здійснює інші передбачені законом повноваження.

 

  1. Відділ має право:
  • одержувати в установленому законодавством порядку від інших виконавчих органів, структурних підрозділів селищної ради, підприємств, установ, організацій, незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали з питань, що виникають під час складання, розгляду, затвердження і виконання бюджетів та звітування про їх виконання;
  • залучати фахівців інших виконавчих органів, структурних підрозділів селищної ради, підприємств, установ та організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до компетенції Відділу;
  • вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи селищної ради;
  • користуватися в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
  • скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції Відділу.

 

  1. Взаємодія Відділу з іншими органами та структурами

Відділ в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими виконавчими органами селищної ради, структурними підрозділами й апаратом ради, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.

 

  1. Керівництво Відділу

Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади селищним головою згідно із законодавством про службу в органах місцевого самоврядування.

Начальник фінансового відділу:

  • здійснює керівництво діяльністю Відділом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у Відділі;
  • подає на розгляд ради зміни до Положення про Відділ;
  • затверджує посадові інструкції працівників Відділу та розподіляє обов’язки між ними;
  • планує роботу Відділу;
  • затверджує розпис доходів і видатків селищного бюджету на рік та тимчасовий розпис на відповідний період, забезпечує відповідність розпису селищного бюджету встановленим бюджетним призначенням;
  • вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Відділу;
  • звітує перед селищним головою про виконання покладених на Відділ завдань та затверджених планів роботи;
  • представляє інтереси Відділу у відносинах з іншими виконавчими органами селищної ради, структурними підрозділами селищної ради, міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями;
  • видає у межах своїх повноважень накази, організовує здійснення контролю за їх виконанням;
  • подає на затвердження селищному голові проекти кошторису та штатного розпису Відділу в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
  • розпоряджається коштами у межах затвердженого в установленому порядку кошторису Відділу;
  • організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності посадових осіб Відділу;
  • здійснює заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності у порядку, передбаченому законодавством;
  • подає селищному голові пропозиції щодо преміювання та установлення надбавок працівникам Відділу;
  • приймає на роботу і звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Відділу;
  • проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Відділу;
  • забезпечує дотримання працівниками Відділу правил внутрішнього службового розпорядку та внутрішнього трудового розпорядку, і виконавської дисципліни;
  • здійснює інші повноваження, визначені законом.

  1. Заключні положення

Накази начальника Відділу, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані селищною радою.

Відділ утримується за рахунок коштів селищного бюджету.

Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників Відділу визначається в межах відповідних бюджетних призначень у встановленому законодавством порядку.

Штатний розпис та кошторис Відділу затверджуються в установленому законодавством порядку.

Ліквідація та реорганізація Відділу здійснюється за рішенням сесії селищної ради.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь