ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА ЩОДО ПРОГРАМ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
Вищою школою публічного управління (далі – Вища школа) у 2025 році розроблено загальну короткострокову програму підвищення кваліфікації з питань реінтеграції ветеранів / ветеранок на публічній службі для державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування:
-
«Адаптація та реінтеграція ветеранів та ветеранок до роботи на публічній службі та цивільного життя»
Тематика програми:
-
Інклюзивний підхід до управління персоналом в державному органі. Психосоціальна підтримка.
-
Шлях ветерана(ки) та розуміння його/її потреб на кожному етапі співпраці.
-
Як підготуватися до взаємодії з ветераном(кою). Механізми взаємодії.
-
Адаптація ветеранів(ок), які повернуться на свої робочі місця. Їх реінтеграція у цивільне життя.
-
Комунікація з ветераном(кою). Ресурси стресостійкості.
згідно з планом-графіком за програмою заплановано навчання 150 осіб.
Вищою школою розробляється загальна короткострокова програма:
-
«Комунікація та взаємодія з ветеранами та ветеранками на державній службі»
за програмою заплановано навчання 80 державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.
Заплановано підвищення кваліфікації публічних службовців з питань психосоціальної підтримки на публічній службі (кількість осіб), зокрема:
-
«Емоційна стійкість публічного службовця» (200)
Детальніше: https://pdp.nacs.gov.ua/courses/emotsiina-stiikist-publichnoho-sluzhbovtsia-14
-
«Підтримка ментального здоров'я в умовах війни» (100)
Детальніше: https://pdp.nacs.gov.ua/courses/pidtrymka-mentalnoho-zdorovia-v-umovakh-viiny
-
«Психосоціальна підтримка працівників на робочому місці в умовах війни та у повоєнний період» (50)
-
«Психоемоційна підготовка до роботи на деокупованих територіях» (100)
Детальніше: https://pdp.nacs.gov.ua/courses/psykhoemotsiina-pidhotovka-do-roboty-na-deokupovanykh-terytoriiakh
Також, з метою підвищення кваліфікації публічних службовців в якості самоосвіти, Вищою школою розроблено та розміщено на платформі «StudyіЯ» онлайн-курси, що охоплюють питання взаємодії з ветеранами та ветеранками, зокрема:
-
«Мова сьогодення: комунікація з ветеранами та їхніми родинами»
(лінк: https://study.hs.gov.ua/courses/language-of-today/)
Модулі курсу:
-
Хто такий ветеран.
-
Психологічні аспекти взаємодії з ветеранами. Інструменти підтримки.
-
Етична комунікація з ветеранами.
-
Як комунікувати з родинами загиблих та безвісти зниклих.
-
Кризові ситуації і як з них виходити.
-
«Організація роботи на територіях, на яких ведуться бойові дії»
(лінк: https://study.hs.gov.ua/courses/organization-of-work-in-areas-where-hostilities-are-taking-place/)
Модулі курсу:
-
Державна політика у сфері деокупації, реінтеграції та управління деокупованими територіями.
-
Римський статут: значення для України, можливості притягнення до відповідальності росії через юрисдикцію МКС.
-
Інформаційні загрози: методи боротьби та оцінки рівня інформаційних загроз, щоб захистити інформаційний простір.
-
Відновлення на деокупованих територіях: включаючи відбудову соціального захисту, інфраструктури та створення безпечного простору для жителів.
-
Торгівля людьми: актуальність цієї проблеми під час війни, її форми і стратегії попередження.
-
Відновлення та адміністративні послуги: робота реєстрів, ЦНАП та забезпечення безпеки персональних даних.
-
Спілкування з ветеранами: правильна взаємодіяти з ветеранами, а також із родинами загиблих і зниклих безвісти, враховуючи їхній емоційний стан, можливі тригери та основні принципи ведення діалогу.